Desatero pro zdravý životní styl a výkon

Jak říká jedno sarkastické přísloví: Lepší je být zdravý a bohatý, než chudobný a žebrák. To se ale lehce řekne – ve škole nás totiž vůbec neučí jak si udržet dobré zdraví a už vůbec nic o tom, jak se slušně finančně zabezpečit. Přitom si myslím, že oba tyto faktory jsou pro výkonnost a zdraví člověka klíčové. Pokusím se podle svých zkušeností toto shrnout do deseti bodů:

  1. Vím, co jím

Možná se to někomu nebude líbit, ale fyzikální zákony ještě pořád fungují. Pokud tedy příjem přesahuje výdej ( energie ) tak to co je navíc, se musí někam schovat. K naší nelibosti to je v podobě airbagů, rozložených v různých částech naší postavy. Navíc se nabízí otázka: Jíte hodnotnou stravu, nebo jen prázdné kalorie? Dostatek bílkovin! Pestře! Možná jste slyšeli o fytonutrientové duze – jezte ovoce a zeleninu tak, abyste měli všechny barvy – fialová, modrá, zelená, červená, oranžová, žlutá, a bílá. A pozor na závislost na cukru!

  1. Voda není jen na květiny

O pitném režimu píši na tomto blogu na jiném místě, takže snad jen připomenu: Voda je čistič, takže za pitný režim považuji pouze čistou vodu. Pravidelně – nesnažte se vše dohnat najednou. Jedno napití maximálně 3 dl. A většinu denní dávky do 15 hodin. Uvědomte si též – svaly vodu zadržují a tuky vodu odpuzují.

  1. Pohybem ke zdraví

Byli jsme stvořeni k pohybu. Škoda, že se dnes na to tolik zapomíná. Měl jsem pohyb vždy rád a nejraději ve spojení s přírodou. Musel jsem si však uvědomit, že pouze kardio ( moje oblíbené horské kolo ) nestačí. Je přímo nutnost přidat posilování svalů. Navíc je pohyb skvělý prostředek proti stresu.

  1. Stres a duševní rovnováha

Jak to na sebe navazuje J V pěti heslech – zdravá strava – pohyb – relax – spánek – pozitivní myšlení. Když to máme vyřešeno, tak prakticky se ten škodlivý stres nedostavuje. A studie dokazují, že lidé zabezpečení finančně trpí stresem méně, než lidé, co finančně strádají. Tak se starejte i o své peníze.

  1. Spát, spát a spát

A pokračujeme v navazování. Spánek je natolik přirozený jako že dýcháme. Tak dbejte na kvalitu. Zrovna když toto píši, tak uplynulou noc jsem toho moc nenaspal a vím, jak se cítím. Takže ani vlastně nevím, zda to bude někdo číst J

  1. Buďte sobec

Naučte se říkat NE! Stejně nevyhovíte každému. Vyhraďte si každý den pro sebe trošku času. Jen pro sebe. Účinky jsou zázračné.

  1. Pravidelnost

Vše, o čem tu píši je k ničemu, když se to dodržuje ve středu a v červnu. Asi mi rozumíte.

  1. Dejte si občas něco nezdravého

Taky máte občas pocit, že nejste dokonalí? Dokonalosti se nemusíte bát. Nikdy jí nedosáhnete J Když občas zhřeším, tak se z toho určitě nestresuji. No a co… Stres je mnohem horší, než dobrý štrúdl s vanilkovou zmrzlinou a šlehačkou.

  1. Lékař není strašák

Osobně je moc nevyhledávám. Co však určitě dodržuji, jsou pravidelné preventivní prohlídky. Co je pro mě důležité, že jsem si našel lékaře, který je ochoten se mnou diskutovat a navzájem se respektujeme.

  1. Vše je v hlavě – buď pozitivní

Vyhýbám se negáčům! Negativita je nakažlivá jako mor! A náš svět si utváříme ve své hlavě. Ale myslím, že i na toto téma jsem zde již něco napsal.

 

Když se na to tak dívám, tak si uvědomuji nesmírnou vděčnost. Vděčnost i za to, že máme službu, která nám ve všech výše zmíněných bodech pomáhá. A že prostřednictvím této služby můžeme pomáhat i ostatním. A vydělat si u toho slušné peníze. Máme bodykey by NUTRILETE. Chcete také?

Pavel

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Novinky na Váš email

    S radosti Vám pošlu nejnovější články po vyplnění Vašeho jména a emailové adresy

  • Kategorie