Jak nenabrat váhu při úraze

Když se člověk chce udržet v kondici a trochu sportuje, nevyhne se někdy i negativním důsledkům sportu.

Stalo se tak i mě, když jsem na svém horském kole na konci srpna nezvládl jeden sjezd. Spousta odřenin a prasklý krční obratel měl za následek, že mi na krk nasadili tvrdý límec a naordinovali šest týdnů klidový režim.

Myšlenky střídají bolest a naopak – najednou máte spoustu času. Bolest se dá tišit, i když analgetika jsem odmítal již při týdenním pobytu v nemocnici. Používal jsem raději bylinkový masážní gel Slaviton, který nemá žádné vedlejší účinky a bolest tiší účinně. To je pro mě důležité.

S hlavou – tedy myšlenkami – to tak jednoduché není. Věřte mi, že přijdou i vnitřní obavy toho typu: Nepřiberu při nedostatku pohybu znatelně na váze? Pamatuji, jak po operaci kolene a následné léčbě jsem přibral 15,5 kg. Hrůza. To však bylo před bodykey – před programem na hubnutí podle genů. Podle tohoto programu si již více než dva roky udržuji optimální váhu bez jojo efektu. Vysledoval jsem tři hlavní principy, které mi pomohly udržet si svou optimální váhu i při tomto klidovém režimu:

  1. Zákony fyziky platí stále

Pokud není výdej, musíte snížit příjem. Mám-li nařízený klidový režim, výdej je tedy omezen. Snížil jsem si příjem asi o 400 kcal – aplikace bodykey to dokáže spolehlivě ohlídat. Není to moc a dá se s tím vcelku pohodlně žít.

  1. Minimalizovat sacharidy

Genetický test mi odhalil zvýšenou citlivost na sacharidy. To je to, po čem přibírám na váze, proto mám doporučenou skladbu jídelníčku z 30 – 40% sacharidů. V klidovém režimu jsem si jídelníček upravil tak, aby sacharidy nepřesáhly 25 – 30% podílu.

  1. Klidový režim nebrat moc vážně

Při poranění páteře je vyloučeno takřka všechno cvičení. Chodit na štěstí mohu. Proto 1 -2 krát denně chodím na 40 – 50 minut na procházku – doprovází mě náš pes. Teď po měsíci od úrazu se tomu už možná dá říct svižná chůze.

Jenže léta jsem zvyklý na ranní cvičení Pěti tibeťanů a s tím v současnosti počítat nemohu. Začal jsem tedy aplikovat tak zvané mentální cvičení. Lehnu si na zem, zavřu oči a s nádechem a výdechem si přestavuji, jak těch Pět tibeťanů cvičím. Vědecké studie totiž zjistily, že když takto cvičíte, aktivujete jak kardiovaskulární systém, tak i svalové partie. A věřte mi, po čase jsem se u tohoto cvičení začal i zadýchávat.

 

Těším se, až za dva týdny začnu s rehabilitací a po té se začnu hýbat, jak jsem byl zvyklý. A můj jídelníček se vrátí k normálu.

Nikomu nepřeji nic zlého, jenže úrazy patří k životu. Potká-li Vás něco podobného, budu rád, když Vám tyto principy pomohou k udržení optimální váhy – Pavel

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Novinky na Váš email

    S radosti Vám pošlu nejnovější články po vyplnění Vašeho jména a emailové adresy

  • Kategorie