Jak se připravit na sport?

Že je pohybová aktivita nedílnou součástí v procesu úpravy váhy dnes už asi nikdo nepochybuje. Dnes už i každý ví, že pohybová aktivita s sebou přináší i rizika. Jak se jim vyhnout?

Je jedno, jaký sport budete trénovat – délku a intenzitu tréninku mám předepsanou svým online trenérem bodykey. Abych však minimalizoval riziko úrazu, držím se dvou hlavních pravidel: dostatečně se zahřej a regeneruj.

Zahřátí

Předehřátí je optimální nastavení organizmu ke sportovnímu výkonu na následné fyzické i psychické zatížení sportovce. Rozcvičení – strečink Vám rozpumpuje krev i dech a tím zvýší přísun kyslíku k pracujícím tkáním. To nás připraví po fyzické stránce, ale i po stránce psychické. Někdy jako součást strečinku používám Pět Tibeťanů.

Zvláště v tomto zimním období si rád pomáhám při zahřívání organismu zahřívacím masážním gelem – nejlépe se mi osvědčil Orthophyt.  A někdy použiji bonus – před masáží si dám studenou sprchu a místo mýdla použiji tělovou sůl.  Zahřívací efekt je zaručen.

Pak se po strečinku mohu pustit do tréninku bez obav z nějakého rizika.

Regenerace

Po výkonu však trénink nekončí. Zde je strečink stejně důležitý, jako na startu. A pokud nám jde o svaly (o ty nám jde především) nesmíme opomenout dostatečně doplnit bílkoviny a minerály. Plánujete-li si svůj čas, nevynechávejte regeneraci – já si rezervuji minimálně hodinu. Většinou i víc.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Novinky na Váš email

    S radosti Vám pošlu nejnovější články po vyplnění Vašeho jména a emailové adresy

  • Kategorie